Bert zeg er eens wat van...

Thu Oct 9 23:11:05 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>dat ik als nette belastingbetaler en veilige hypotheeklener en veilige
>spaarder (...) verplicht wordt om de gokkers die meer wegzetten bij
>buitenlandse banken dan gegarandeerd werd, mijn geld af te staan (...)
>gaat me echt veel te ver: ik wil mijn geld terug!!!

 Ik ben het volledig met je eens.

 Het was de Icesave-spaarders er om te doen om in een paar maanden zoveel
 mogelijk geld in hun zakken te stoppen (Icesave bestond pas sinds afgelo-
 pen mei). Nou da's mislukt en ze kunnen naar hun centen fluiten. Risico
 van het vak. Waarom zouden anderen voor die gok moeten opdraaien ? Als
 het zakkenvullen wel was doorgegaan, hadden we dan poen van *hen* gehad ?

 Dit is voor de zoveelste keer de omgekeerde wereld. Zojuist was Wellink
 op de TV. Heeft die man niet volkomen gefaald ? Waarom gaat'ie niet weg ?
 Hij is toch gewoon een slappe lul ?
 Kijk, op een gegeven moment zal die crisis wel ophouden - maar waarom
 gaat de politiek maar door goed geld naar kwaad geld te gooien ? Alles
 is tot dusverre misgegaan - waarom zou het na die 20 miljard wel goed
 komen ? Wat komt er hierna ? En daarna ? En weer daarna ?

 Men vreest een herhaling van 1929.
 Maar misschien is angst een slechte raadgever ? Zou dat niet kunnen ?

 En inhoudelijk gebeurt er nog steeds helemaal *niets*... Niente !