Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Oct 9 09:24:42 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Over aanpakken gesproken:

http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/economie/fortis/3840633/VEB-werkt-aan-rechtszaak-tegen-Fortis.ece
"
VEB werkt aan rechtszaak tegen Fortis

woensdag 08 oktober 2008 | 17:17 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 09
oktober 2008 | 00:39
De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) bereidt een juridische
procedure voor tegen Fortis. ANP Photo

AMSTERDAM (ANP) - De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) bereidt
een juridische procedure voor tegen Fortis. De beleggersclub meent dat
de ingrepen van de Nederlandse en de Belgische regering bij de
geplaagde bankverzekeraar de belangen van de aandeelhouders
onevenredig hebben geschaad.
Zie ook:

    * Dossier Fortis
    * Bekijk de vragen over de kredietcrisis en Fortis

Dat maakte de VEB woensdag bekend. De belangenvereniging vindt het
onaanvaardbaar dat Fortis de aandeelhouders niet heeft geraadpleegd
over de verkoop van het merendeel van zijn activiteiten aan de
Nederlandse staat en de Franse bank BNP Paribas. Ook wil de VEB, die
samen optrekt met de Belgische evenknie Deminor, opheldering over de
wijze waarop Fortis de opbrengst van die verkopen heeft aangewend.
"

Maar, is het een taak van het VEB, vraag ik mij af? Had niet al
voorkomen moeten worden dat een belangenvereniging uberhaupt zo´n stap
had moeten zetten. Had de politiek/s´landsbestuur al niet eerder zelf
aan de bel moeten trekken?

Waarom laat men de burger opdraaien voor deze volstrekt onnodige kosten?

Of zitten we gewoon met een 1984-regime te kijken?

Henk Elegeert

Op 8 oktober 2008 16:58 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven: