Wed Oct 8 16:58:40 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Uiteraard gaan politici door op de ingeslagen weg, dat spreekt.

 Martijn Meijering <mmeijeri at XS4ALL.NL>,
>Wat een geklaag, heb je ook concrete suggesties?

 Ik vind dat eindeloos doorgaan met iets terwijl blijkt dat het volkomen
 verkeerd gaat - op kosten van de burger - vrij irritant worden. Het moet
 mogelijk zijn om met iets op te houden. We hoeven de Mokumse Noord-Zuidlijn
 niet af te maken, we hoeven niet verder te bouwen aan de al even mislukte
 Zuidas in Mokum, we hoeven niet te blijven knokken tegen Afghanistan. We
 hebben altijd een keus, hoor. Men kan altijd stoppen of iets anders doen.
 Maar neen - men knoeit liever voort en fabelt dat het allemaal 'nog erger'
 wordt als men niet doorgaat de dingen verkeerd aan te pakken.

 In het onderhavige geval ziet men dat niets helpt (na die renteverlaging
 gingen de beursen weer onderuit). Waarom dan oeverloos doorgaan met dit
 pappen en nathouden ? Sluit de beurs, pak de criminelen op die verantwoor-
 delijk zijn voor de huidige crisis. Het kan momenteel alleen nog maar
 erger worden omdat men *niets concreet doet* - men gaat domweg verder met
 hetzelfde spelletje - met geleend geld, uiteraard. Waarvoor de burger
 uiteindelijk mag opdraaien (uiteraard de mensen zonder spaarduiten het
 meest, dan hadden ze maar liberaal moeten zijn).

 Wat zou het trouwens gekost hebben om van staatswege de hypotheek af te
 lossen van al die mensen die uit hun huis gezet worden ?

 Kijk, da's een intrigerende vraag...

 Marc Fluks, Amsterdam