Uitgebankierd: The Day after

Wed Oct 1 08:12:46 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja, het viel mij ook op, Henk,

Dat "onze" partij van democratisering
en zelfbeschikking van burgers
opnieuw geen enkele analyse en bijdrage heeft.

Terwijl de direct-democratische vraag
en die over het zelf beschikken van burgers (over hun gelden)
m.i. fundamenteel aan de orde is bij het falen
van onze banken en pensioenfondsen
en van regering en nationale bank(en)
en van partijvertegenwoordigingen in Kamers.

Geld van burgers bij fondsen (vaak verplicht deelnemer/"aandeelhouder")
en geld van burgers bij onze banken (gespaard, belegd of als aandeelhouder)
blijkt buiten hen om (geen beschikkingsrecht)
en zonder hen voldoende te informeren
- centrale banken werken onvoldoende transparant
en zorgen onvoldoende voor transparante informatie -
onverantwoord slecht uitgeleend te zijn aan the US of A.
Een helder debat in Kamers erover, in breed perspectief, ontbreekt.

Dan is mijn sneer goedkoop dat D66 weer niets heeft te melden,
over wat bijna alle burgers vaak in meer opzichten keihard raakt,
doordat D66 zich in deze niet opnieuw goedkoop kan afzetten
tegen een Geert Wilders of vroeger anderen als die wel iets melden.
Maar helaas wel raak volgens mij.

Fritz van Rikxoort