Vrees voor Rouvoets schaamhaarpolitie

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Nov 29 00:57:09 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Dus die Rouvoet heeft niet in z´n onderbroekje in de rij hoeven staan
om op het eind daarvan aangekomen in zijn ballen te moeten laten
knijpen? ;)

Dus we komen helemaal niet over hem te weten. Kunst !!
Geen wonder dat ie nergens bezwaren in ziet.

Maar wacht maar:

http://webwereld.nl/articles/53722/hackers-hebben-medische-gegevens-van-fbi-medewerkers.html

"

Hackers hebben medische gegevens van FBI-medewerkers

Dinsdag 25 november 2008, 16:40 - Hackers die vorige week dreigden
klanten van Express Scripts te chanteren, hebben ook medische gegevens
van medewerkers van de FBI in handen.
Door Sander Peek

 De FBI is maar één van de Amerikaanse overheidsinstanties die zijn
werknemers heeft ingeschreven bij Express Scripts. Zo zitten ook de
werknemers van de CIA, het ministerie van Defensie, de luchtmacht en
het Amerikaanse leger in het bestand van Express Scripts. Dat meldt de
Washington Post. De overheid is één van de grootste klanten van het
bedrijf en heeft dan ook elektronische patiëntendossiers van veel
ambtenaren en regeringsmedewerkers in het bestand zitten.

Express Scripts is verantwoordelijk voor het afhandelen van de
medicijneninkoop voor miljoenen mensen. De organisatie werkt samen met
1600 bedrijven en in totaal staan er 50 miljoen Amerikanen in de
bestanden van het bedrijf.
Dreiging

Vorige maand kreeg het bedrijf een brief waarin stond dat hackers de
gegevens van miljoenen klanten in handen hebben gekregen. En vorige
week dreigden de hackers de elektronische patiëntendossiers openbaar
te maken als Express Scripts geen geld zou betalen. Het bedrijf heeft
tot nu toe geweigerd geld te betalen aan de hackers. Daarom stapten de
afpersers direct op de bedrijven in het klantenbestand af.

Express Scripts heeft volgens de Washington Post 1 miljoen dollar over
voor de tip die leidt tot de opsporing en arrestatie van de afpersers.
"

En, ....  dan hebben we het nog niet gehad over:

http://webwereld.nl/ref/rss/53775
"
Nieuwe malware werkt als hypervisor'

Vrijdag 28 november 2008, 12:32 - Symantec-dochter MessageLabs
voorspelt dat er volgend jaar malware zal verschijnen die zich als
hypervisor gedraagt. Een logische maar zeer sluwe stap.
Door Marijn Akerboom

De leverancier voor hosted security, sinds vorige maand onderdeel van
Symantec, is deze week met zijn Security Predictions voor 2009
gekomen. In het het rapport (pdf) schrijft MessageLabs onder meer dat
cybercriminelen bezig zijn met het schrijven van malware die als
hypervisor functioneren. Dit betekent dat het mogelijk is om de
kwaadaardige software direct op de hardware te draaien, zodat het
besturingssysteem dit niet kan detecteren.
"

Enfin, het is slechts een kwestie van tijd ...

Henk Elegeert