Bijbelquiz

Thu Nov 27 16:48:25 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Ik doe een beroep op de jury (...) Ik heb minstens een halve punt en een
>fles 40% wijwater verdiend, lijkt mij.

 Bernard Aris <B.Aris at TWEEDEKAMER.NL>,
>OK, wijs me een bron met wijwater aan...

 Op WikiPedia staat,
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Wijwater
 Hierbij wordt water in het doopbekken gegoten en door de priester gewijd.
 Dit gebeurt door het maken van het kruisteken over dit water.

 Heeft D66 dan geen eigen priester in huis ?
 Dat wordt opnieuw aanklopen bij het CDA.     :-)

 Overigens komt jouw verhaal mij bekend voor. Mijn vader leerde ooit de
 bijbel uit z'n hoofd om op zijn RK-school de Jezuieten-paters met bijbel-
 citaten klem te kunnen zetten. Zelf weet ik zo goed als niets van de
 bijbel af omdat beiden ouders tijdig van hun geloof afvielen.

 Vanmorgen stond in de krant dat 1 op de 6 dominees niet in God gelooft.
 Dat vind ik ergens wel weer raar (of het onderschijft hetgeen ik opmerkte
 over niet-iconisch Christendom en de beeldenstorm).