Bijbelquiz

Thu Nov 27 16:17:31 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bernard Aris <B.Aris at TWEEDEKAMER.NL>.
>Bijbelquiz: wat is de overeenkomst tussen D66 en een mosterdzaadje?

 Ik, daarop,
>Het verzetten van bergen.

 Bernard,
>Nee, hoe uit iets heel kleins iets erg groots (een mosterd-struik en
>-boom) kan groeien,

 Ik doe een beroep op de jury...   :-)

 Dit heeft niets met mosterd te maken, dit geldt voor elk zaadje. En:
 alles 'kan' maar een quiz vraagt naar iets dat 'is'.

 Het was een Bijbelquiz en ik refereer naar Mattheus 17:20. Daar staat
 datgene dat ik zeg: geloof (als een mosterdzaadje) verzet bergen en
 D66 verzet bergen. Dus het verzetten van bergen is de overeenkomst
 tussen D66 en een mosterdzaadje.

 Ik heb minstens een halve punt en een fles 40% wijwater verdiend, lijkt
 mij.

 Overigens: googelend naar het antwoord (ik weet dit soort dingen uiter-
 aard niet uit het hoofd), vond ik,
    http://www.watchtower.org
 Op deze site van de Jehova's staat zowaar de Zonsverduistering,
    http://www.watchtower.org/images/index/oval.gif
 Hetgeen ook alweer de Oval office van de Amerikaanse president verklaart
 (da's het Paasei van Mercurius).

 Het bevestigt een beetje mijn vermoeden dat niet-iconisch Christendom
 (alles van na de beeldenstorm) uit de Vrijmetselarij komt en niets met
 Jezus te maken heeft. In feite doen dit soort Christenen hetzelfde als
 de Joden: ze maken geen voorstelling van hun God omdat die de Slang zij.
 Daarom hebben ze het nooit over Jezus maar over 'de Heere' (Engels:'the
 Lord'). Daarom lopen fanatieke Christenen volkomen misleid met Zonne-
 bloemen te zeulen, met de bloem van Mercurius, van Satan.
 Maar toegegeven: het is een vermoeden.