Obama

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Nov 26 16:02:16 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/11/26 Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Dat is weer wat cru gesteld, maar het mag hoor. Obama wil verbinden, hij wil
> "links"en "rechts" (maar die bestaan niet in de VS, alles is rechts)
> verbinden. Hij wil continuïteit. Daarin is hij m.i. te mild, te behopudend,
> te voorzichtig.

Eens.

> Anderzijds vraagt de huidige crisis een breed draagvlak
> onder de ongetwijfeld harde maatregelen die hij na 20 januari gaat
> aankondigen en uitvoeren.

De huidige crisis vraagt om een heldere analyse, en juist die
ontbreekt tot op heden. Niets gezien behalve ´heilig´ verklaringen van
het duidelijk falende systeem. Een beetje bijsturen en we zijn er
wel!! Niet, is aldus nu al te voorspellen. We zien slechts de
symptomen, en dientengevolge wat symptoombestrijding ....

Helder wordt in elk geval het falende systeem van Reagan en in diens
kielzog Thatcher. Vraag is of de reactie daarop werkelijk afdoende zal
zijn. Ik zie of hoor tot nog toe niets ... en vermoed dat het neo-con
kamp angsvallig de billen op elkaar knijpt ...

Terecht, want het stinkt al behoorlijk .. ;)

> Ik wacht af....

Veel meer keuze laat Obama op dit moment niet....

Henk Elegeert