Garmanbozia: Logo GroenLinks is astrologie

Sun Nov 23 14:02:35 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Overigens GL heeft ook een nieuw logo. Daar zit tenminste nog wat
>fantasie in.

 Neen hoor, het is allemaal weer eens *dezelfde* ouwe koek...

 Glenn Mellonius <glenn at mellonius.eu>,
>Nou krijg je reactie van Marc-Alexander over zonsondergangen en
>opkomende Mercurius.

 [Maar ik had wel gelijk, he ?]

 Okee, ik heb er op jullie verzoek even naar gekeken...
 Wat staat er nu *echt* op,
    http://groenlinks.nl/sites/all/themes/groenlinks/images/logo.jpg

 Dit dus,
  * Er staat een komende Zonsverduistering (vandaar die toekomst waarin
    GroenLinks reuzezin heeft). De Maancikkel ligt onderaan in het logo
    op haar rug en daarboven staat de deels verduisterde Zon.
  * De heliacale (heliakische) opkomst van Sirius (rond 2 juli).
  * De zonnestralen zijn vormgegeven als een schelp (shell: de hel van de
    slang). 12 schelpen staan voor de 12 sterrenbeelden van de dierenriem
    - het pad waardoor de Zon volgens astrologen jaarlijks een rondje
    maakt (astrometrisch zijn het er 13 maar dat geven de astrologen niet
    graag toe). Merk op dat er inderdaad 12 figuren rond de Zon gedrappeerd
    liggen.
  * Zie de vlag van Tibet,
       http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/Flag_of_Tibet.svg/180px-Flag_of_Tibet.svg.png
    Da's niet alleen zo'n beetje hetzelfde - maar volgens de verlichte
    medemens zouden de bewoners van Sirius paranormaal contact hebben met
    die van Tibet en via Blavatsky kwam dat de Vrijmetselarij en de Theosofie
    binnen (dit paranormaal contact staat bekend als 'meditatie').

 Merk tevens op dat 'Groen' in het Rood staat en 'Links' in het Groen (da's
 weer dat gezeik met tegendelen van de alchimie).

 De kreet,
    Zin in de toekomst
 en de bijbehorende speech,
    http://tweedekamer.groenlinks.nl/node/9980
 bevallen mij in het geheel niet (en gaat trouwens ook niet over de
 toekomst). In de speech van Halsema staat,
    Mark Rutte denkt dat klimaatverandering een natuurverschijnsel is en
    geen mensenwerk. Hij zet Nobelprijswinnaar Al Gore weg als een pessimist
    en verantwoord milieubeleid als klimaathysterie.
 Rutte kan het weten - die loopt immers met dezelfde symboliek weg...

 Het ziet er naar uit dat Halsema net zo aan ontsporen is als LvdL destijds.
 Dit zal het einde van GroenLinks wel zijn. Of anders van Halsema.

 Diepdroevig !