Groene, Paarse en Gele periode van D66: D66 niet langer Geel

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Tue Nov 18 18:23:54 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is niet gecentreerd omdat het dan opvalt. Je ziet meteen dat er
iets aan de hand is en dan let je meer op, kijk je nog een keer.
Het is inderdaad vlak, maar dat is een kwestie van wennen.
Het is erg herkenbaar.
Ik ben geen fan van de VVD, maar hun logo is erg herkenbaar al vanaf
grote afstand. Zelfs als er met hetzelfde soort lettertype iets
anders staat, weet je zonder te lezen dat het van de VVD is.
Zo'n effect heeft het nieuwe D66 logo nu ook.
BTW, volgens mij is het geel in het vorige logo helemaal niet
officieel. Dat hoorde er niet in maar iemand is het ineens gaan toepassen.

Glenn.