Vrienden

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Nov 11 17:35:01 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  Wat overigens wel raar is...
>   - Jij, Hein, bent voor Obama en tegen Pechtold

Obama is door eerlijke en faire verkiezingen, tegen de Clintonmachine
in, verkozen. Pechtold heeft zich, daarentegen, op oneigenlijke wijze in
een leiderspositie gemanoeuvreerd, met behulp van vriendjes in de
partijtop en door manipulaties tijdens de interne verkiezingen. Dat
wordt in D66 kringen ontkend, of gebagatelliseerd, maar ik ben nu
eenmaal van het bloed dat dit soort dingen niet verdraagt. Het heeft
niets met wrok of jaloezie te maken, zeg ik maar even voor de zekerheid
(wetende dat het me verweten wordt), want ik gun eerlijke winnaars van
verkiezingen van harte hun overwinning. Maar bij oneerlijke en unfaire
verkiezingen word ik opstandig.

>   - Ik ben tegen Obama en voor Pechtold

dat is je goed recht

>   - Pechtold wordt gelanceerd als 'de Nederlandse Obama'

Precies. Hij wordt weer eens gelanceerd. Hij IS het niet. Zoals iedereen
Kennedy wilde zijn, in de VS, zo wil nu iedereen een  Obamaatje zijn, of
liever spélen. Maar je bént Obama, en er is maar één Obama, en we moeten
nog zien hoe die zich houdt onder druk.
Pechtold is géén Obama,. ook geen "Nederlandse" Obama, Pechtold is
Pechtold. Een  carrierebestuurder met een mooie babbel en goed op de
hoogte which side his toast is buttered.

>  ...ergens klopt er hier iets niet...

Inderdaad. :-P