Vrienden

Tue Nov 11 14:28:23 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik moet bekennen dat dit maal mijn sympathie uitgaat naar Rutte.

Niet dat ik Rutte hoog heb zitten maar wat Boekestijn heeft gedaan, kan echt
niet. Of hij houdt een doortimmerd betoog met wat er mis is met Rutte of hij
houdt z'n klep. Een beetje roddelen tegen een buitenstaander als Van Rossum
- nota bene in een TV studio - kan beslist niet door de beugel.

Neemt niet weg dat hij dit maal weer wel gelijk heeft. Rutte heeft inderdaad
geen ideeen. Boekestijn zelf trouwens ook niet. Probleem met de politiek als
zodanig op dit moment is dat er uberhaupt een chronisch tekort aan ideeen
bestaat.
Dit geldt voor alle partijen - niet alleen voor de VVD. Intellectuelen worden
node gemist in de politiek. Er is behoefte aan lieden die wat achterover
zakken in de kussens, de kunst verstaan daarbij een goede sigaar aan te steken,
wat mijmeren over dingen waarvan menigeen onkundig is en die verbanden kunnen
duiden.

Rutte lijkt mij een aardige man (beetje een zenuwpeesje, dat wel) - maar
volkomen ongeschikt voor de politiek. Boekestijn lijkt mij een kwal van een
kerel en die indruk heeft hij alleen maar versterkt.