Nederland heeft nu ook een o ffici ële Obama fanclub .....

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Nov 11 03:56:36 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article1895431.ece/_rsquo_Als_ik_Obama_op_tv_zie__dan_schiet_ik_vol_rsquo___.html

"
'Als ik Obama op tv zie, dan schiet ik vol'

Nederland heeft nu ook een officiële Obama fanclub.
Communicatieadviseur Leo Schepman (67) is een van de oprichters: „Wij
zijn aangestoken door zijn charisma."

Heeft Femke Halsema zich al aangemeld?

„Nee, al schijnt zij laatst wel te hebben bekend dat ze verliefd op
hem is. Een 'kalverliefde', zo noemde Halsema het, geloof ik. Ze is
uiteraard welkom bij onze fanclub. Hoeveel leden we al hebben? Enkele
tientallen, nog niet zoveel dus, maar we bestaan ook nog maar net."

Sinds wanneer bent u zelf fan van Obama?

„Wij maakten in januari met een groepje Haagse communicatiedeskundigen
een excursie naar de voorverkiezingen in New Hampshire. Daar zagen we
Barack Obama spreken in de aula van een school, voor een publiek van
zo'n 400 mensen. Stel je voor: een paar maanden later stond hij in
Berlijn voor 200.000 man. Maar goed, tijdens die intieme bijeenkomst
raakten Ed van Dijk, Udo Roberti en ik aangestoken door zijn charisma.
We hebben toen ook een hand van hem gekregen, tijdens het press the
flesh-moment, het verplichte handjes schudden voor de camera's."

Een fanclub is toch meer iets voor popsterren?

„Je zou voor Barack Obama een nieuw woord kunnen uitvinden: hij is
geen popster maar een polster, een politieke ster. En een beetje
popster of polster heeft een fanclub. Uit peilingen blijkt dat buiten
de Verenigde Staten zijn populariteit in Nederland het grootst is.
Alle reden dus om die fans op www.obamafanclub.nl een platform te
bieden."

Gaat u ook Obama-boxershorts en T-shirts drukken?

„Nou nee, niet direct. En we gaan ook geen berichtjes plaatsen over
het hondje dat Obama aan zijn dochters beloofd heeft. We willen op
onze site vooral serieus nieuws brengen over de toekomstige president
van Amerika en zijn activiteiten straks in het Witte Huis. Er is ook
plek voor kritische discussie, want na de euforie krijgen we vast een
soort kater, omdat Obama zoveel vervelende dingen moet gaan doen. Of
er ook een fanclubdag komt? We organiseren een feest rond zijn
inauguratie op 20 januari. Niet met hamburgers en popcorn denk ik,
want we houden wél van Obama, maar niet zo erg van Amerikaans eten."

Heeft u gehuild bij Obama's overwinningsspeech?

„Zodra ik hem op televisie zie, schiet ik vol. Ook woensdagochtend
ging er een cocktail van emoties door me heen. Deze man heeft de
retorische gave, daar is iedereen het over eens. Wat ik zo knap vind,
is dat hij zelf zo koel en beheerst op dat podium in Chicago stond.
Terwijl de menigte huilde en diep ontroerd was... Je kunt hem met een
topkunstenaar vergelijken: die is ook in staat om bij het publiek
emoties op te roepen zonder zelf emotioneel te zijn."
"

Dit valt toch niet te begrijpen: Een troostclub oprichten voor
volgeschoten Nederlanders, is dat een optie? ;)

Zucht, ... pas echt om te janken ....

Henk Elegeert (knuffelaar) ;)