Obamania

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Nov 8 14:16:36 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Vraag me toch af waarom ...

Omdat mannen gevoelens hebben, Henk.

> Afschuwelijk. Pas in 1870 kregen zwarte mannen in de Verenigde Staten stemrecht.

> Rare uitdrukking voor iemand die geboren is uit een zwarte vader en
> een blanke moeder.

Inderdaad, maar de Afro Americans ervaren hem toch als one of us.

> Ik begrijp er niets van. ;) Werkelijk, het is me een vreemde
> gewaarwording. En,  het ligt niet aan mij. :))

Tja. Hyulen schijnt trouwen ook nog gezond te zijn. Minder stress en
goed voor de ogen.

> Cynisme is een projectie, Hein. Ben een beetje voorzichtig....

Cynisme is een emotionele afwijking. Iemand is z'n hart verloren en
wordt bitter, zoiets. Ironie is iets anders, uiteraard.

> [...]
>>

> :)
>

> http://www.trouw.nl/opinie/article1896229.ece/Wat_kan_Nederland_leren_van_Obama___van_zijn_campagne__en_van_Amerika__.html
>  Wat kan Nederland leren van Obama, van zijn campagne en van Amerika?
>
> "
>  ...een volk dat fier en zelfbewust te kennen heeft gegeven dat het
> zich wil bevrijden uit de kluisters van acht jaar regering-Bush.

> "
> ...  zou zonder Bush deze beweging uberhaupt mogelijk zijn geweest?
>
> Misschien moeten we Balkenende´s Irak-blamage wat meer ´politiek´

Nee dank je, aan mijn lijf geen mayonaise.