Obamania: Brainwashing (was: Felicitaties)

Thu Nov 6 07:42:12 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Wat ik tot dusverre heb gezien en vooral gelezen van Obama is
>uitzonderlijk.

 Maar zoiets zou toch juist te denken moeten geven ?

 Bestaan er dan 'uitzonderlijke mensen' ? Dit is toch waar het om gaat ?

 Ooit dachten mensen hetzelfde over Hitler. En toen ik op de middelbare
 school zat dacht iedereen (behalve ik) het over Mao. Het was gewoon in
 de mode om dit soort dingen te denken. Meer niet. Recentelijk hadden we
 hier Fortuyn... ook al weer 'uitzonderlijk'. En nu hebben we dan Obama -
 kennelijk is de uitzondering wel erg vaak regel.

 Want *er bestaan helemaal geen mensen* die uitzonderlijk zijn. Ze zijn
 er helemaal niet, ze zijn niet echt; het zit louter tussen de oren van
 hun bewonderaars. Het is beeldvorming, meer niet.

 Lees dat stuk waar hier (terecht) gisteren naar werd gerefereerd,
    http://www.grenswetenschap.nl/vault/pdf/Obama_Hypnosis_techniques.pdf
 Hierin staat wat er aan de hand is (en het past precies in wat ik hier
 eerder heb opgemerkt over het Gele scenario).

 Waar het steeds weer om gaat is dat men moet onderkennen dat gedachten
 een andere betekenis kunnen hebben dan die welke men er zelf aan geeft;
 dat het niet noodzakelijkerwijs eigen gedachten betreffen maar dat ze
 ook van anderen afkomstig kunnen zijn.

 Het heeft iets engs dat mensen dermate zijn gehersenspoeld dat ze niet
 weten wat ze zelf denken - laat staan dat ze zich realiseren dat ze ge-
 hersenspoeld zijn. Dat ze denken dat er in het geheel niets met hen aan
 de hand is terwijl er van alles hapert aan wat ze menen waar te nemen.

 --> Een aanwijzing dat er iets hapert, zou kunnen zijn dat men denkt dat
     iemand als Obama 'uitzonderlijk' zou zijn. Kan'ie dan over water
     lopen of zo ?

 Inzicht in en uitbannen van dergelijke gedachten is alsof een deel van
 iemands persoonlijkheid sterft. Angst voor de leegheid, horror vacui,
 niet bij machte om te gaan met indeterminisme. Maar juist dat enge is
 *de reden* om het proces te onderzoeken in plaats van er voor weg te
 lopen.

 Want men kan er wel degelijk van gedachten af.
 Wordt het leven op slag een stuk leuker, trouwens.