Big Brotherland: Elektronisch patientendossier

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Sun Nov 2 09:57:50 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Sunday 2-11-2008 04:17, Henk Elegeert wrote:
><knip>
>Omdat zulks -onvoorziene- gevolgen voor je kan hebben. Bij
>hartritmestoornissen kan dat gemakkelijk je baan kosten, bv. of extra
>kosten met zich meebrengen op een BBQ tripje,  omdat men niet voor de
>eventueele kosten op wenst te draaien.
><knip>

Ja, daar heb je gelijk in, maar zo worden we een natie van stiekemerds.
Zo van, ik weet wel dat ik iets mankeer maar ik vertel het niet want
anders ......

><knip>
>Er zijn er die nu zelfs dossiers al niet opsturen als je bent
>overgestapt, en dat ondanks de belofte.
><knip>

En dat bedoel ik met het voordeel van een EPD.
Een huisarts hoeft dan helemaal niet meer dossiers op te sturen, want
die zijn al centraal opgeslagen.
De nieuwe huisarts hoeft slechts in te loggen.
En wat ik dus graag wil is dat je zelf in kan loggen en alles over
jezelf kan lezen.
Nu lukt dat alleen na heel wat rompslomp en soms helemaal niet omdat
een arts botweg weigert.

Glenn.