Garmanbozia: De Walrus, de Franse revolutie, en Klaar voor de Klim

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat May 31 07:44:55 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 30-05-08 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  De Walrus komt ook voor in het Beatle-liedje,
>    Come Together
>    http://www.lyrics007.com/The%20Beatles%20Lyrics/Come%20Together%20(lennon/mccartney)%20Lyrics.html
>  Onnodig te zeggen dat dit liedje eigenlijk over Mercurius (of beter: de
>  Dode Hond) gaat. De titel alleen al...

"Come Together", klinkt nu meer iets voor het CDA, niet? Hoewel, en SP
zou - denk ik - ook kunnen.

>  En waarom begint het Beatle-liedje 'All you need is love' met het Franse
>  volkslied ? En waarom horen we daarin 'All together now'...? Egyptisch boek
>  van de Dood - de Bennu - het liberalisme van de Franse revolutie, dus.
>
>  Het Beatle-liedje 'Your mother should know' gaat trouwens over 'Klaar voor
>  de Klim'. Voortaan nooit meer zeuren dat Geel D66 conservatief is: *dat moet
>  van een liedje*. Kijk naar het plaatje/clip van het liedje en je weet waarom
>  Lousewies van der Laan haar zoon 'Helix' geeft genoemd.

Ik heb geprobeert het meest essentiele, enfin, kijk maar even mee:

'Your mother should know':
"
Let's all get up and dance to a song
that was a hit before your Mother was born
though she was born a long long time ago

Sing it again

Lift up your hearts and sing me a song
that was a hit before your Mother was born
though she was born a long long time ago

Sing it again

Da da dada da da da dada dada dada da da
da dada da da
though she was born a long long time ago

Yeah.
"

;)

Iets anders, wist je trouwens: (http://www.iamthebeatles.com/article1010.html)

" ...
This song (Strawberry Fields ..) was Lennon's attempt to map out the
process of consciousness and understanding, through lyrical images.
When he played at Strawberry Field, it was a place where he could be
alone with his thoughts, and let his imagination take over. When he
says in the song, No one I think is in my tree, I mean it must be high
or low, he is saying his feelings are set apart from his
contemporaries. Originally, he used the word "wavelength," but changed
it to "tree," so as not to appear pretentious.
"

En met dank aan aunt Mimi ... (een straat: Penny Lane, a Tree (ik wist
het - magic man!!), een naam voor een veldje en je hebt een song ...
;)

>  Als je het eenmaal doorkrijgt... dan is het vreselijk om te beseffen hoezeer
>  we allen bedot worden.

Behalve dat de klim klaarligt horen we weinig inhoudelijks van D66.
Trapt die nu ook al in de ´oppositieval´? Had D66 al niet veel meer
virtuele zetels moeten hebben nu ze echt oppositie voert,  en aldus
haar gezicht al kan laten zien?

Nee, dan: Mellie Uyldert
 http://www.uyldert.nl/

Die laat zien hoe je 100 wordt ... Proficiat Mellie !!

;) Zou Hein ook op het feestje zijn?

Henk Elegeert