Garmanbozia: I am the Walrus

Thu May 29 11:10:13 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL> forwarde,
>"After John Lennon went solo, he wrote a song called "God" where he
>sang, "I was the walrus, but now I am John.""

 Die had ik nog niet gezien (ik ben zo'n tiep die zo'n 150 CDs van de
 Beatles in de kast heeft staan - dat zo'n beetje alles over Satan gaat,
 weet ik pas een maand of twee en dat vind ik nogal schokkend). In het
 liedje 'Glass Onion' zingt John Lennon weer dat Paul McCartney de
 Walrus was, trouwens.
 Als men naar de titels van de albums van Paul McCartney kijkt of naar
 de naam van z'n groep (Wings) dan valt op dat Satan voortdurend om de
 hoek komt kijken.

>Florence Farr was volgens astrologen een 'natuurtalent'. (...) Haar
>vader, die een persoonlijke vriend was van Florence Nightingale was de
>reden van het bestaan van haar voornaam.

 Da's interessant. Florence Nightingale is geboren op 12 mei (daarom is
 12 mei de dag van de verpleging). Maar het is ook de Dag van Mercurius,
 dus van Satan. Florence Nightingale was een 'Christian universalist',
 die hebben iets leuks met de hel. Ze wordt altijd afgebeeld met een
 lamp om haar op Lucifer te laten lijken (vondst van de satanistische
 dichter Henry Longfellow in diens gedicht Santa Filomena). In het echt
 is die lamp er nooit geweest, heeft Nightingale nooit een voet op de
 Krim gezet, laat staan dat ze daar soldaten verpleegd zou hebben. Dat
 zijn louter verzinsels van Vrijmetselaraars.

>Mij lijkt dat de alchemie, Egyptische, occultisme, mysticisme en het
>'esoterische' hier haar oorprong vindt.

 De hausse, althans (in de New Age).

 De vroege Christenen gingen er tegen te keer, de Tempeliers namen het
 over, de Arabieren cultiveerden het (daarom zijn de namen van zoveel
 sterren in de astrologie Arabisch), en in de Verlichting kwam het weer
 terug en werd opnieuw gecultiveerd in de Vrijmetselarij. De kwade genius
 was Blavatsky - en inderdaad: haar opvolgens. Hier gaat de New Age over.
 Inderdaad komt er veel kwaad uit het Boeddhisme - maar daarbij moet men
 wel bedenken dat het occulte Boeddhisme een Westerse projectie op het
 Oosterse Boeddhisme zij (waarbij Boeddha met 2 'd's de God Mercurius is
 en Boedha met 1 'd' de planeet Mercurius en Woensdag, de dag van Mercu-
 rius; en waarbij de moeder van Boeddha 'Maya' heet en die van Mercurius
 'Maia'). Echte Boeddhisten zijn het hier niet mee eens.
 Veel codes in de TV-serie Twin Peaks gaan over het Boeddhisme. Da's de
 reden waarom er plotseling lama's (de beesten) in de serie voorbij komen
 (net als in de albums van Kuifje) - dat gaat dus over die andere lama's
 (de mensen).

 Kortom: als men hierin duikt, dan vindt men nogal rare dingen...