Garmanbozia

Thu May 22 14:10:16 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL> forwarde,
>http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1002004005599154&Section=VIDEO
>Voor wie het echte verhaal kent, is 'Twin Peaks' een leuke puzzel, een
>raamvertelling, die de oningewijde kijker, die waant naar een
>detective in vele afleveringen te kijken, voortdurend misleidt.

 Ja, precies. Die tekst is door mij geschreven. Ik geef de clou niet weg
 maar geef wel aan wat er aan de hand is.

 Ik heb hier heel veel aan gehad. Alleen: ik kocht die DVDs eind november
 en toen had ik het meeste al elders gevonden. Ik had dan ook meteen door
 waar Twin Peaks eigenlijk over gaat. Er zitten prachtige grappen over
 honden in. De kunst is om niet op het verhaaltje te letten, dat leidt
 alleen maar af. Er zou getuige Twin Peaks een Vrijmetselaarsraadsel over
 'de Schoen' bestaan. Maar dat heb ik nog niet gevonden.

 Het raadsel van de Wezel heb ik wel door. Dat gaat in eerste instantie
 over de geboorte van Herakles (de moordenaar van de Dode Hond), in tweede
 instantie over het oplichten van mensen om Herakles gunstig te stemmen
 de Melkweg weer tussen de twee sterrenbeelden Hond vandaan te halen
 opdat de Dode Hond weer ontwaakt (Mathias Rath, beroepsmoordenaar en
 opperhoofd van de orthomoleculare secte - waarbij 'Orthos' de Dode
 Hond zij, was jarenlang sponsor van de voetbalclub Heracles uit Almelo
 - kom er maar eens op) en in derde instantie over vermoorden van zoveel
 mogelijk mensen (om zelf te reincarneren).

 De mensen die hierin geloven zijn ernstig knetter.
 En ze zitten *overal*...