Nekschot schiet zich in de voet

Sat May 17 10:12:53 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Er wordt weer veel gezeurd over de 'Vrijheid van meningsuiting' dezer dagen.
Ene meneer Nekschot (alleen de naam al) zou niet van Staatswege mogen tekenen
wat hij wil of zo. Want anders zouden Moslims zich wel eens beledigd kunnen
voelen.

Maar dit is niet wat er aan de hand is.

Nekschot probeert middels cartoons mensen op te hitsen tegen Moslims. Nek-
schot doet hetzelfde als Nazi-cartonisten die Joden afbeeldden als een
minderwaardig soort mensen - een idee waarvan ze *anderen* middels hun
tekeningen van poogden te overtuigen. Ik zie niet in waarom men zoiets zou
moeten toejuichen en al helemaal niet wat dat ophitsen te maken zou hebben met
de Vrijheid van meningsuiting. Of het moet zijn dat men anderen die vrijheid
juist wenst te ontzeggen.

De politiek huichelt weer als vanouds. Van Wilders' film werd men op voorhand
hysterisch terwijl er met die film niets aan de hand bleek en deze cartoons
- waar van alles mis mee is - vindt men weer prachtig. D66 valt Wilders aan
maar neemt het op voor abjecte types als Nekschot en AHA *omdat* die aanzien-
lijk verder gaan dan Wilders. Probeer daar maar eens chocola van te maken;
de consistentie is ver te zoeken.

Of meneer Nekschot voor de rechter komt en zoja of hij dan veroorddeld wordt
weet ik niet (hoog zal de straf wel niet uitvallen). Maar het zou goed zijn
als dat wel gebeurt. Zodat mensen eindelijk eens vraagtekens zetten bij de
onzin over de Vrijheid van meningsuiting die ze tussen de oren hebben.

Afgaande op zijn cartoons lijkt Nekschot een pervers Joods mannetje. Ik wil
best weten wie er achter dit pseudoniem schuilgaat. Zou wel leuk zijn als
dat iemand als Hans Teeuwen zou blijken te zijn. Want het zou me niets ver-
bazen als we meneer Nekschot onder z'n eigen naam zouden blijken te kennen.