De Nieuw Obamaatjes

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu May 15 11:25:17 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/5/15, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:

>  Wat een gesomber, Henk.

Ik en somber, Hein toch ! ;)

> Er zijn genoeg bejaarden die iedere morgen fief het
> bed uitspringen en na een rondje joggen de nieuwe dag begroeten met een
> gezond ontbijt.

Reden waarom er voor de dementerende niets zal veranderen, Hein. De
meerderheid beslist immers. Al gun ik het hen wel daarvan bespaard te
blijven.

>  Je hóéft niet te geloven in transformaties of veranderingen.

Ok. Gelukkig ....

> En inderdaad,
> in  Nederland komen die niet voor (Nederland wordt altijd pas anders als het
> oerconservarieve en veranderbange landje er wegens toestanden in het
> buitenland niet nmeer onderuit kan, neem 1848...). Maar ze zíjn er wel,
> veranderingen, nieuwe dagen, omwentelingen.

Ja, de volkomen verkeerde richting op ....

> [...]
> partijleidertjes de bestuurlijke macht, het pluche, de inkomens en de
> carrieres. Met Terlouw is de partij definitief een ouderwetse gewone partij
> geworden, met een gewoon partijprogramma waarvan je naar believen mag
> afwijken als het "pragmatisch" noodzakelijk is. Etc. Naar 17 zetels en
> terug. En thans is D66 een gewoon partijtje dat meesurft met de toevallige
> beurskoersen van de peilingen. Een tomtommetje, dat heel laag kan staan,
> maar ook kan raketteren. Want de kiezer is grillig. En de partij speculeert
> maar al te graag op die grillighed. Maar ik dwaal af.

Nou, valt best mee. In notedop de teloorgang van een veel belovend perspectief.

> (Ben bezig een nieuw
> boek te schrijven,

Ha leuk, en waarover ?

> dus ik vind het lekker een beetje te reageren op je
> teksten Henk, eventjes voor een nieuw hoofdstuk, dat maakt m'n vingertjes
> los...).

Ok, ben ik eventjes je sparringpartner ...

>  Wat een somberheid, opnieuw.

Nee, geen somberheid, Hein. Was dat maar waar, het is zoveel ernstiger.

"
 Wie verschoont mijn moeder? Familie- en personeelsleden van meerdere
verpleeghuizen schetsen een verontrustend beeld: demente ouderen die
geen dag zonder de zorg van hun kinderen of partner kunnen. Vijf jaar
geleden sloeg de inspectie voor de gezondheidszorg alarm. 80% van de
verpleeghuizen kon niet garanderen dat er verantwoorde zorg geleverd
werd. Hoe is dat nu, na alle extra inspanningen van de afgelopen jaren
in de Nederlandse verpleeghuizen, debatten in de kamer en toezeggingen
van politici?
"
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/VARA/serie/VARA_101163309/VARA_101163322/bb.20080511.asf

> Ik kan er ook niets aan doen dat de oude dag
> niet zo mooi is als een jong dyamisch snel sexy en schitterend leven.

Gelukkig maar ... :)

> Hoeveel bejaarden zijn eigenlijk actief bij D66?

Geen idee ...

>  Nee, hoor, elke morgen vóór mijn ochtendmeditatie zie ik de dageraad. Hij
> bestaat echt, maar je moet eerst met je luie kont je warme nest uit,
> Henkieboy, om hem te zien.

Dan nog, Hein. Ik zie ém bijna elke dag, en realiseer me dat het niets
bijzonders is. Mooi is het wel het verschijnsel. :)

>  Dat is een onwaarheid. Il muove.

Relatief, tov. onze aardkloot,  weinig Hein. Als geheel wel weer.

> Echt waar, de zon beweegt. En wij draaien.

Tollen zelfs.

> Wat een dynamiek, hè!

Schitterend....

>  Metaforen zijn de prachtigste onderdelen van de taal, Henk. Maar zoals de
> waard is.....

>  Voor wat?

Een menswaardig bestaan?

> Speeches?

Desnoods ...

> Eindeloze stukken in den couranten?

(Mee)Beweging met de burgers !?

> Boeken?

Kan ook. ... maar wie leest nog?

> Dat laatste
> doe ik al, ben met m'n vierde bezig. En m'n derde, de 10 vaardigheden,
> beleefde in april zijn 4e druk. Dank voor je felicitaties.

Graag gedaan...

>  Daar ben ik het mee eens. De meeste energie gaat verloren in tegengestelde
> energieën die tegen elkaar opbotsen, schurken en wrijven. Zoals een "debat".
> Ik heb gelijk, nee ík heb gelijk, nites, welles. Ons parlement dus. Daar is
> een enorm menseljke energieverlies aan de orde. Tegen 102.000 euro
> gemenschapsgeld per jaar voor elke deelnemer aan dit impotente spelletje.

Kortom: onze democratie is van haar basiskenmerken ontdaan? Is al een
aantal jaren zo, en maar weinigen die dat in beeld brengen en een
anders  functioneren ervan voor mogelijk houden.  De huidige
belanghebbenden verzetten zich. Benieuwd hoe Obama zich zal weten
handhaven in de te verwachten ´tegenwerking´.

> worden.
>
>  Begrijp je dan niet dat klaar voor de klim een sexuele metafoor is?

Uh?? Nee, zo heb ik het nog niet gezien. Ach jee,  is het nog
´platvloerser´ dan ik al dacht? Geen dutch mountains?

> Eerst
> klimmen, dan klaar. Het is de samengebalde natte droom van sexueel
> gedepriveerden.

Zal dat even spetteren .. :)

> Zoals die in de politiek veel rondlopen.

´Politiek´ is aan revisie toe, Hein.

> Lees Wilhelm Reich,
> die wist er al jaren geleden  mooie dingen over te vertellen ("Die Funktn
> Des Orgamus", bijvoorbeeld).

Het is een mogelijkheid, idd. Heb ooit een tekenfilm gezien waarin
alles veranderde in tieten en (stijve) piemels. Titel vergeten, helaas
... Italiaanse makelij, meen ik.

>  Ja, klimmend klaarkomen.....
>
>  (sorry, ben in een wat balorige bui...).

Wie niet, van tijd tot tijd? ;)

Schrijf ze!!

Henk Elegeert