JD-Quiz: 'Vrijheid vs. veiligheid moet verder beperkt worden'

Wed May 14 09:38:01 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

How about this ?

'Vrijheid moet verder beperkt worden'
   http://www.jongedemocraten.nl/content/view/1112//

Waar gaat dit stuk over ? Maak je keuze !

1) Vrijheid dient te worden opgeofferd aan veiligheid.
2) Veiligheid dient te worden opgeofferd aan vrijheid.
3) Eerst 1) waarna de enkeling als reactie voor 2) zij.
4) Nergens over.

Zelf zou ik het niet weten.

Eerst dacht ik dat het een ironisch stuk betrof met een uitdagende titel
maar bij nader inzien lijkt me dat onjuist.
De strekking van dit stuk, geschreven door een LvdL/AHA-adept, is echter
volkomen onduidelijk.

Er bekruipt me ergens de gedachte dat nu D66 hier een nieuw item heeft
aangeboord (bravo daarvoor, trouwens), de JD dit doelbewust poogt te ver-
zieken. Men wil zelf over de vrijheid beschikken die men anderen meent
te moeten ontzeggen... zoiets. Vandaar het raadselachtige einde van het
stuk.