Trots op IV?

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Sat May 3 18:37:37 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het zwijgen opgelegd? Wie diende bij het jongste Congres weer een Irak-motie in? Ene Aris.... En wie steunde hem: de voltallige AAV Den Haag en op het Congres 99% van de aanwezigen! En op dit forum heb ik me, net als in de fractievergaderingen, altijd éénduidig over dit onderwerp uitgesproken.

  D66 gaat niet altijd met SP-spoeddebatjes over Irak mee, want Van Bommel wil zich pas echt op Irak profileren, ook als er feitelijk niets nieuws bekend wordt (de Nederlandse Galloway; zie mijn vorige posting); maar wél als we bv. van Argos echt nieuwe aanwijzingen hebben gekregen. En onze Senaatsfractie weert zich ook kranig op dit punt.

Trouwens: Irak speelde zo goed als geen rol meer bij deze Britse local elections; nu was het goede optreden van LD-burgemeesterkandidaat Paddick in Londen, de snijdende LD-kritiek op Browns gestuntel (waarnemend partijleider Vince Cable: "his image evolved in a month from Stalin to Mr. Bean"), en het groene, zuinige en effectieve bestuur van LD-raadsmeerderheden waardoor de LibDems wonnen.
  Irak speelt in de Britse politiek ueberhaupt geen rol meer, omdat veel betrokken bewindslieden met Blair van het toneel verdwenen zijn.