Wilders: Ik heb me aan de feiten gehouden

Thu Mar 27 19:47:12 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Telegraaf
Datum: 27 maart 2008

Wilders: Ik heb me aan de feiten gehouden

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders noemt de door hem uitgebrachte film Fitna
een 'nette film'. Hij kan zich voorstellen dat moslims er niet blij mee
zijn, maar hij benadrukt dat hij zich aan de feiten heeft gehouden. De film is
volgens hem ook 'duizend kilometer binnen de kaders van de wet', zei hij
donderdag.

Wilders hoopt dat er geen rellen uitbreken. 'Mijn film is niet bedoeld om
rotzooi uit te lokken.' Maar volgens hem kan de maker van de film nooit
verantwoordelijk worden gehouden voor rellen of boycots.

Volgens Wilders zijn de beelden vooral bedoeld om duidelijk te maken wat de
gevaren van de Koran en de islam inhouden. 'Minder islam is een keuze voor
vrijheid.' Hij hoopt dat de film leidt tot een discussie over de nadelen van
de islam in Nederland en in het buitenland. Hij nodigt moslims expliciet uit
daaraan mee te doen.

--------
(c) 2008 Telegraaf