Therapeute geroyeerd om 'goddelijke genezingen'

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Mar 26 10:32:16 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk Elegeert <hmje at HOME.NL> forwarde het ANP-bericht,

> Heel slim ! Dit is inderdaad waar ik het over heb. Het stuk staat op,
>    http://www.mbog.nl/nieuws/documenten/Uitspraak-Tuchtcollege-MBOG.pdf
>
> 'Orthomoleculair' betekent 'de Alchimie van Orthos' (de Dode Hond)
Marc, je begint op een geobsedeerde  te lijken. Sorry, maar je debieert
onzin. Orthodoxie (tegenover heterodoxie)  is een uit het Grieks
afgeleid begrip, en betekent rechte weg (enige weg, ware weg, juiste weg
etc). Orthos betekent recht, juist, en doxia betekent leer, zienswijze.
Orthomoleculair zal dan wel iets betekenen als de enige juiste manier om
met moleculen om te gaan. Vaak zijn die alterno's behoorlijk overtuigd
van hun eigen gelijjk. Je had ooit de studie orthopedadogogie, de juiste
wijze om kinderen op te voeden.

Quiz: wat betekenen de volgende woorden
Orthodontie
Orthogenese