Zowaar: *Goed* homo-nieuws

Thu Mar 20 14:28:07 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL> over COC-voorzitter Van Dalen,
>Hij zelve zegt dat hij opstapt omdat hij "alles bereikt heeft".

 Inderdaad. Dat was vanmorgen in het Radio-1 Journaal. Ik tikte in mijn
 newsreader 'coc' of 'homo' in en kwam op een homo-nieuwssite die de
 achtergrond van het bericht bracht.

 Daar stond dat hij opstapt hoewel hij zojuist is herkozen, dat er veel
 problemen met geld zijn en hoe groot de schuld is, dat de homowereld
 zindert van emails over 's mans pedofilie, aangeslingerd door de ouders
 van een slachtoffer. Of het allemaal waar is, weet ik natuurlijk ook
 niet.

 Ik heb het altijd een vreselijke man gevonden - temeer daar sommigen
 schijnen te denken dat D66 de politieke arm van het COC zij - terwijl
 de man zelf van de VVD is (en nu weer van ToN, geloof ik). Mijn afkeer
 was er al voordat ik die vreselijke Mercuriale symboliek begreep. Nu
 ik begrijp welke weerzinwekkende symbolen homo's op hun jaarlijkse
 tocht door de Amsterdamse grachten met zich meevoeren, besef dat deze
 overeenkomen met die van de Nazi's, heb ik het helemaal met de homo-
 wereld gehad. Dit New-age gedoe wijs ik af en ik vind het een veeg
 teken dat homo's niet massaal hetzelfde doen. Dat wekt de indruk dat
 homo's op de hoogte zijn van de symboliek (hopelijk is dat onjuist) en
 het er mee eens zijn.

 D66 moet uiteraard gewoon kappen met deze vreselijke club (wat hebben
 we hier uberhaupt mee te maken ?).