Youp van 't Hek over 'De homo-gekte (column)'

Mon Mar 10 15:29:22 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Hmm, Henk, maar 't is wel een leuk stukkie spot met het
>hedonisme-uit-verveel-en-heers beleid in PvdA-metropolen. Waar
>polder-populisme al niet toe kan leiden...

Ik vond 'm ook wel leuk. Sloot ook mooi aan bij wat ik zelf even tevoren had
opgemerkt.

Ik moet hier dus een paar keer per week 's avonds omrijden (paar minuutjes
maar, ik zal het niet erger maken dan het is en eigenlijk mag men hier niet
fietsen - maar wat die homo's daar uitspoken mag ook niet) omdat de kortste
weg voor mij door het Vondelpark uitgerekend dit weggetje over het bruggetje
bij het Rosarium zij. 't Is een kleinigheid, toegegeven, maar nu het ook
nog eens gelegaliseerd dreigt te worden, wordt dat omrijden pas echt verve-
lend. Nu heb ik nog de keus, straks niet meer.

Als jongetje speelde ik hier altijd. Werd je door je ouders wel gewaarschuwd
voor 'enge meneren die iets hadden met het uitdelen snoepjes' maar het fijne
begreep je er niet van. Als dit allemaal doorgaat, worden kinderen dan ook
van overheidswege gewaarschuwd (zal toch moeten, lijkt me - dan zijn niet
alleen ouders verantwoordelijk) ?
Moeten kinderen bepaalde plekken van het Vondelpark voortaan mijden ? Bij de
speelplaats/speelvijver naast de afwerkplek, zal toch een waarschuwingsbord
moeten komen (maar niet alle kinderen zullen begrijpen wat ze lezen - als ze
dat al kunnen). Wat staat daar dan op ? Of wordt de speelplaats opgedoekt ?

De homowereld begint flink door te draaien.

Waarom staan er geen gematigde homo's op die *hiertegen* zijn ? Net als bij
die weiger-ambtenaren, klinken er geen protesten uit homokringen. Nu maakt
iemand als Youp van het Hek homo's - volkomen terecht - belachelijk. Maar
zover moet men het toch niet willen laten komen ?