Da Vinci Code (Was Re: Garmanbozia: Opnieuw plaatje van Dode Hond gevonden)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jun 29 22:22:00 CEST 2008

2008/6/29, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:
> OK henk, en Marc, jullie hebben geen toekomst. Gefeliciteerd.

Dank je wel, Hein.

> Ik hoop dan
> ook dat jullie geen spaarrekeningen en geen pensioenplannen hebben, anders
> ben je in tegenspraak met jezelf bezig.

Nou dat kun beter je niet hopen natuurlijk, want hoe meer afgedragen
hoe beter voor jou.

> Zonder toekomst geen oudedagsvoorziening, lijkt me zo.

Dat kan wel zo lijken, Hein maar jouw oude dag staat ook allerminst
vast. Je rekent er op - je goed recht -  maar daar houdt het wel zo´n
beetje mee op. Hoe ziet intussen je oude dag eruit, want kennelijk heb
je daar zelf al wel zicht op?!

>  Trouwens morgen  is het zondag. Toch? Of maandag?

Maandag, maar heeft dat ook werkelijk betekenis buiten het realm van
gezamelijk gemaakte afspraken? Heb je er bewijs voor dat het morgen
Maandag is?  En, wat heeft dat te betekenen?

> Maar dat kan niet, wamt
> er is geen morgen, er is geen tijd, want tijd is een constructie.

Precies, een set van gemaakte afspraken, meer niet. Er zijn/waren
stammen die het concept tijd en/of bezit als totaal onbestaand ervaren
c.q ervoeren, en terecht.

Allemaal door de mens gemaakte onderling gemaakte/ongedrongen afspraken.

Zonder de Fransen (Napoleon) had je niet eens een naam, Hein
Westerhouwen van Meeteren. ;)

>  Wanneer zijn de volgende verkiezingen? Nooit.

Mugabe verkiezingen? Maakt het wat uit?

>  En jullie gaan ook nooit dood,

Nee, ik ga er niets van weten,  Nabestaanden mogelijk wel.

> jullie blijven eeuwig 20 jaar.

Iets wat per defionitie niet afhangt van eeuwig en al evenmin van
jaren. Concepten Hein van wat je kennelijk voor werkelijk
aanziet/aanneemt.

Inhoudelijk totaal niet interessant.

>  Ik geloof echt dat redenaties als Henk/Marc voortkomen uit pure doodsangst.

Je zit in de goede kerk Hein. Timmermans (EU Minister) maakt ook
iedereen die het niet met hem eens is tot een angst tegenstander. Wat
was het duitse woord daarvoor ook alweer?

> Het bezweren van de tijd, het bezweren van vergan kelijkheid, het
> wegredeneren van voortgang in processen.

Het lijkt me jouw opsomming, Hein en niemand die je daar in tegen houdt.

> Ik noem dat hubris.

Hybris
Hybris (Oud-Grieks: " Υβρις", meestal uitgesproken als "hubris") is
het Oudgriekse woord voor overdreven trots, hoogmoed, overmoed,
grootheidswaanzin, brutaliteit, onbeschaamdheid met name tegenover de
Griekse goden en/of de goddelijke wereldorde. Het woord hybris heeft
geen goede Nederlandse vertaling die het begrip volledig dekt, maar
kan in de moderne tijd nog het beste omschreven worden met het gezegde
'hoogmoed komt voor de val'.

Kortom: onzinnig om dat zo te noemen. :) Let daar voor op Hein. ;)

Henk Elegeert