Garmanbozia: Opnieuw plaatje van Dode Hond gevonden

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Jun 25 20:48:05 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,

>  Hein, je hebt voortdurend de neiging om het belachelijk te maken -
>  terwijl het *enorm belangrijk* zij.
Beste Marc, dat jij iets ontdekt hebt dat te maken heeft met
freemansonry, Blavatsky, mythologie, werelden achter de wereld (maya)
etc, maakt nog niet dat het vreselijk belangrijk is. Ja voor JOU, omdat
je als een kind van drie verrukt en en in de war bent omdat je iets hebt
ontdekt. Mamma kijk, een spinnetje! Maar geloof me, dat wat je ontdekt
hebt weten heel veel mensen allang, héél lang, zijn er zelfs mee
opgevoed. Zoals ik. En de idiote verdraaiingen die je geeft zijn te
absurd om ze serieus te nemen. Bijvoorbeeld dat Vrijmetselaars genieten
van het lijden van anderen, dat ze opzettelijk lijden veroorzaken. Daar
is is gewoon geen enkele, geen enkele aanwijzing voor. Ze proberen met
oude rituelen en overgedragen methoden in contact te komen met
spirituele werelden en wetten, en dat doen ze conscientieus en in
vertrouwelijkheid.
En denk je nu echt dat er mensen zijn, op deze lijst of erbuiten, die
met dat soort samenzweringen als je beschrijft bezig zijn?

Ik was gisteren op een boekpresentatie van van den Muyzenberg. Nee niet
onze vriend, wel een oud-oom van hem. Laurens van den Muyzenberg. Die
heeft tien jaar lang gesprekken gevoerd met de Dalai Lama, waarmee hij
Boeddhisme en westers denken en handelen tracht te verenigen.
Fascinerend. Dit zijn belangrijke projecten, waar geen greintje kwaad in
schuilt, en die vergelijkbaar zijn met wat de freemasons doen. Jan
Kalff, oud ABN topman was er ook bij, en ik vroeg hem waarom hij dit
alles belangrijk vindt. Omdat het waarden vertegenwoordigt die aan het
uitsterven zijn, zei hij. Ze moeten bewaard blijven én verspreid worden.
Mooi antwoord. (Hij was de man achter het Charter van Values dat in de
hele ABN van toen verspreid werd).
Bestudeer die kanten van de "spiritualiteit" eens, en stop met dat gedoe
over geel, please. Ik weet het nu wel.