tetterdetet (was: Tete a Tete)

Mon Jun 23 09:35:26 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Is toch heel duidelijk: broken=dead en system=dog ...
>Het staat er echt! Als je maar genoeg fantasie hebt.

 Volkomen juist (ja, je leert het wel). Met dien verstande dat niet ik de
 fantast ben maar Obama (of degene die anders deze tekst geschreven heeft).

 Maar er zat ook een grapje mijnerzijds in: 'Tete a Tete' werd 'tetterdetet'
 - dat staat op de claxon (want 'toet' komt inderdaad van 'Thoth' - dat is
 in elk geval geen fantasie). Het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als
 'tetterdetet' ook echt van 'Tete a Tete' kwam en inderdaad over de Dode
 Hond gaat. Veel woorden zijn niet wat ze lijken - met 'realisme' en 'ratio-
 nalisme' is ook van alles mis - die woorden staan eigenlijk voor alchimie
 en daarme voor de absolute wereldvreemdheid. Bijvoorbeeld: Realisme = re-all.

 Dit voorbeeld is weer wel een kleinigheidje. Zo'n Timmermans is een veel
 beter voorbeeld. Wijs ik van de week nog op 's mans foto in de Vrij Neder-
 land, gisteren zat hij in het Buitenhof zo autistisch mogelijk te wezen.
 Volkomen het contact met de werkelijkheid kwijt - het ging alleen maar om
 wat er allemaal in z'n hoofd zit en daar liep de mond vervolgens van over.

 Hetzelfde autisme ziet men trouwens bij nogal wat voorstanders van die
 grondwet na het Ierse referendum - ze weten het nog steeds allemaal veel
 beter dan het volk. Nu weten ze weer zo precies wat er niet *deugt* aan
 'de reden van dat neen' dat ze de uitspraak van het volk volkomen negeren
 onder het motto 'we moeten toch verder' - terwijl die uitspraak nu juist
 zegt dat het volk *niet verder* wil en er eerder vraagtekens zouden moeten
 worden gezet bij 'de reden van het ja' van de voorstanders (waarom lopen
 die in het Geel - volgens mij om dezelfde reden als waarom de Nazi's in het
 Bruin liepen). Dat het Volk hun autistische ideeen juist *afwijst*.

 Als ze niet met verborgen dingen zouden te zitten yinyangen, dan zouden
 ze op slag minder autistisch overkomen en veel minder worden afgewezen.
 Ze hebben hun nederlagen dan ook uitsluitend aan zichzelf te wijten.
 Moeten ze voor de verandering maar eens om zich heenkijken.

 Persoonlijk zie ik datzelfde bij Obama...

 Marc Fluks, Amsterdam