Bangerikken en machtswellustelingen

Wed Jun 18 03:34:14 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal eens, Hein,

Precies daarom voel ik me niet meer thuis bij D66
althans de Pechtoldiaanse D66-ers die de macht grepen.
De Dittrichs, Berts en/of Bakkers, Lousewiezen enzovoort
waren en zijn omgekeerd, totaal anders.
Zij speelden en spelen de ballen,
en dan kan je kaatsen en het eens worden of niet.
Maar de vunzige stijl a la Pechtold,
een en al onderbuikgevoelens, en dan gore bedachtzame,
niet de pure hartekreten of zelfs noodkreten uit het publiek,
ik hou me er verre van en vind ze zelfs gevaarlijk,
voor de samenleving en massa's individuen,
zo gevaarlijk als Pechtold iedereen vind die hem niet draagt
naar nog hogere posites en baantjes.

Het trieste is dat Pechtold de stijl van Mierlo volledig afbreekt.
Van Mierlo die niet in alle portefeuilles sterk was,
maar wel altijd de bal speelde, en collega's liet opstellen
die op tal van terreinen balvaardiger waren dan hijzelf.
Soms was hij slechts de spits die de bal nog vaardig intikte,
en hij verhulde niets als hij hun spel nauwelijks kon bevatten.
Pechtoldianen verkozen alle kwaliteit rondom hen te elimineren.

Fritz van Rikxoort