Bush prijst Nederland

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Jun 7 13:07:33 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 07-06-08 heeft dirkie<geensloof at yahoo.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dirkie,
,
>   Het bezoek haalde de kranten niet eens,

Ach,  je meent het. ;) Hier was het (zelfs) nieuws, al was er niet
echt iets nieuws onder zon. ;)

> in ieder geval niet de kranten die ik zag.

Hier ´pochte´ zowat elke krant over hoe goed dit land kan kontlikken
(vooral de Amerikaanse) en daarbij alle vormen van fatsoen aan de
(l)aars lapt. :)  Ik lieg ...

> Nederlandse medewerking wordt doorgaans beloond met een baan voor een NEEderlandse beroeps overheidsdienaar.

Ach jee, nee he, alweer een?  Niet op basis van diens kunnen, maar
vanwege diens bereidheid tot ....

>   de Hoop Scheffer is daarvan een voorbeeld.

Schoolvoorbeeld zelfs.

> Zo een was ook van de Broek die ongeveer een knieval maakte
> voor de toenmalige President. Lubbers speelde niet mee en
> kreeg geen poot aan de grond.

Binnen marges had ie ((Henri (Hans) van den Broek) wel ´ballen´, vond ik.
Maar, een NAVO-fan puur sang, zie ´kruisraketten´. Is nu samen met
Lubbers lid van het ministerie van Staat.

>   Er komt dus niets naar buiten omdat er niets besproken wordt dat de moeite waard is.

Jammer, want er ligt in dit landje nog steeds de kwestie Irak, en
Balkenende kon er nog wel eens belang bij hebben, maar dat zullen we
-helaas- dus (nog) niet te weten komen.

> Gewoon gehoorzaam zijn en opletten is de realiteit voor een landje als
> Holland dat 1/277th the size of USA is. KK-landje dus :)

Opmerkelijk is dat er steeds CDA-ers bij betrokken zijn, hoe is dit mogelijk?
Welke afspraken mogen het daglicht niet zien? Welke (onbekende)
´deals´ liggen er toch aan de basis van dit (al te) volgzame
NEEderlandje?

Waarom schoffeerd men onze soevereine staat der nederlanden? Waarom
moeten wij ons voelen als ´gijzelaars´ van ondemocratische
CDA-politiek?
Waarom weigert men toch openheid van zaken te geven? Over Irak, over
de NAVO (welke allang opgegeheven had kunnen worden), over de rol die
CDA-politici voortdurend spelen op die machtspositities?

Hebben we het nog wel over s´landsbelang, of prevaleren de belangen
van het CDA? En vooral, waaruit blijkt dat (nog)?

Welke (geheime?) banden heeft het CDA met die (misselijke) Bush-kliek?
Waar komen die anders zo onbegrijpelijke (CDA)standpunten toch
vandaan? Politieke steun aan die Bush-doctrine?

Ah, nu snap ik het. Bush is ´not-done´ meer tegenwoordig. Geen wonder
dus Dirkie dat de kranten niets (durven) schrijven. :)

Henk Elegeert