Omkeren progressief en conservatief in de praktijk

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jun 1 11:49:59 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 31-05-08 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> [...]
>  staat,
>    We moeten onze economie moderniseren om onze welvaart te behouden. De
>    huidige politieke stilstand op sociaal-economisch terrein moet snel
>    worden doorbroken.
>
>  -> Hier staat dat men iets kan behouden door het te veranderen.
>
>  ...er wordt gerefereerd naar de SER...
>
>  Op,
>    http://www.ser.nl/nl/actueel/persberichten/2000-2008/2008/20080529.aspx
>  staat,
>    SER pleit voor duurzame globalisering
>
>  -> Hier staat dat men iets kan veranderen door het te behouden.

In elk geval veronderstelt men er rechtreeks invloed op uit te kunnen
oefenen,  niet dus ! Het is eerder een toevallige uitkomst.

Bovendien, de huidige energiecrises en de (dreigende) voedselramp
geven blijk van de gevolgen van een dergelijk streven.

Benieuwd of Gates dan net zo´n grote bek heeft over de gevallen
slachtoffers ....

>  Het wordt hoog tijd voor het zomerreces.

Heb je dan hoop dat het daarna wel goed komt? ;)

Ik, geen enkele. De shit zit er namelijk wel heel erg diep in.

Het huidige bestel zorgt eerder voor een verder verdieping van de
kloof met de burgers en daarmee op oplossingen die een perspectief
hebben.

Henk Elegeert