Obama demands Europe send more troops to Afghanistan

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Jul 28 14:20:59 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mijner de Trotskyist, ik huppel niet, daar ben ik te oud voor, en al helemaal niet ergens achteraan, of achter iemand aan. Zoals de massa's achter Lenin Sta;in of Trotksy aanhuppelden.
Ik heb Obama al vanaf october vorig jaar een goede keus gevonden. Iedereen huppelde toen nog achter Hillary aan. Ik ben consistent en consequent. Daarom een slechte D66-er. Obama heeft het door, meen ik, hoe het werkt en doet er wat aan. En hij heeft daarbij de steun van miljoenen nodig, en die weet hij te bereiken. Yes we can. Hoe moet hij het anders doen? Zonder vlaggetje op zijn revers lopen? En beschuldigd worden van anti-vaderlands-sentimenten? De oorlogvoerenden afvallen, en de stemmen van miljoenen verliezen? Kijk maar hoe het erkt: hij skipt één bezoekje aan gewonde militairen in  Afganistan en ja hoor, jij houidt niet van z'n vaderland (McCain).
De man wil gekozen worden, en in de VS betekent dat het een en ander. Ik vind dat hij mooi meebeweegt met de eisen van de verkiezingsstrijd, en tegelijk mooi zijn eigen koers vasthoudt. Een evenwichtskunstenaar.
Dat lukte Trotksy niet. Die kreeg een bijl in z'n kop. Met al zijn eigen gelijk.