als je het maar wil zien

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jul 25 11:42:20 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 24 juli 2008 23:31 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>  Vanavond was 'The Truman Story' op de TV. Dat gaat ook alweer over dit
>  scenario. Op het einde stapt Truman (alleen de naam al) door de 'Poort
>  van Herakles' de wereld uit/in.

Gemist ...

Vanavond:
"
vrijdag 25 juli Ketnet & Canvas Twin Peaks 23:35 - 00:25

Afl: Rest in pain.

Amerikaanse (USA) serie. Met: Kyle MacLachlan, Michael Ontkean, Sheryl
Lee e.a. Afl.: Rest in pain. Cooper probeert de betekenis van z'n
droom te achterhalen. Hij kan zich niet herinneren wie Laura Palmer
vermoordde, maar denkt dat de droom de sleutel tot de waarheid bevat.
"

Leuk: " ... denkt dat de droom de sleutel tot de waarheid bevat." :)

Het decor:
- de sleutel tot de waarheid
- bron: de droom / bevat
- denkt ....???

... wordt (dus) niks ...

Wat als de ´dromer´ zich nu eens op diens herinneringen zou concentreren?

> Vlak voordat hij uit zijn decor stapt,
>  verneemt hij dat de wereld aan de andere kant net zo bedriegelijk is als
>  die van zijn decor...

Veel Amerikanse acteurs zijn kennelijk ook lid van Scientology church.
Dan kan het bedrog ook nooit ver weg zijn,  toch? ;) Vlgns. Travolta
leeft ie nog omdat ie lid is. Kortom: Welke verschil in decor? Wat een
acteur ook, hé !! ;)

> .... niets is wat het lijkt. De speech van Obama in
>  Berlijn was van hetzelfde laken een pak. De mensen vreten het - maar
>  beseffen niet wat ze te slikken krijgen.

Nou, iemand die twijfelt met oversteken?!! Hij kijkt van links naar
rechts, en opnieuw, en ondertussen een eindje in het luchtledige lult,
uitdagingen in de wereld: (terrorismebestrijding en
klimaatverandering). Zou ie dat van Blair hebben geleerd?

Global citizenship ? Ammehoela. Men kan het niet eens op lokaal
niveau, probeer maar.

Dat is het dus:
>  ....  (1 idee heeft 2 betekenissen)

Global citizenship beoogd actieve deelname, maar Obama bedoeld
´luister naar mij´ en doe wat ik je zeg !! We doen het samen, dus
niets - waar jij - je druk om -moet- te maken. Laat dat maar aan mij.
Change !!  Maar, ... er veranderd dus niets.

> ... is enorm belang-
>  rijk - en het is deel van de Dode Hond. Mensen *blijven vasthouden* aan
>  de betekenis waarmee het idee in hun hersenen werd geimplanteerd, ook
>  al wijst alles er op dat het eigenlijk om een volstrekt andere betekenis
>  gaat, ook al richt die verborgen betekenis hen volledig ten gronde - ze
>  zullen haar niet zien. Ze zullen blijven vasthouden aan 'hun' betekenis
>  tot de dood erop volgt.

Desnoods ´samen´ ...

>  Als ik het slachtveld overzie, dan bof ik dat ik nog nooit in iets ge-
>  loofd heb. Twijfel is een machtig wapen, materialisme is het enige dat
>  echt is.

Uhh, er is niets ´echt´, zelfs materieel niet.
Wat eens zeebodem was torent nu als bergtop ver boven ons.

Het is ook opletten met wetenschappers dus. :)

Vlgens National Geographic zou de temperatuur op de maan schommelen
tussen 250 boven en 380 graden Celcius onder nul. Hoe dat laatste kan
?? Niet, immers; het absolute nulpunt ligt op -273,15°C.

Henk Elegeert