Donner en D66: Wie vindt wat ?

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Wed Jul 23 21:35:02 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ligt het niet eerder voor de hand om meer mensen tot hun 65e te laten
> werken (dus ze er niet uit te gooien) en om mensen die daarna nog door
> willen daartoe in de gelegenheid te stellen in plaats van hen op basis
> van hun leeftijd te discrimineren ?

Bedenk wel dat ze ontslagbescherming hebben en dus een plek bezet houden.
Nu ben ik daar tegen en als dat eenmaal afgeschaft is kun je ook die
leeftijdsgrens makkelijk loslaten. Overigens is er ook nu toch niks dat
iemand tegenhoudt om als kleine zelfstandige te beginnen naast zijn
pensioen? Stuk makkelijker dan in de periode voor je pensioen, want je
hebt al genoeg inkomen om van te leven.