Donner en D66: Wie vindt wat ?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Jul 22 07:55:23 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik vind je redenering erg subjectief. Als je het pensioen als iets
individueels beschouwt, dien je niet de kalenderleeftijd te nemen maar het
aantal jaren dat je premies hebt betaald. Dat is nu 40 jaar (voor een
maximale uitkering). Dan krijg je een dispuut over bijv. 35-45 jaar
premiebetaling en bijbehorende uitkering. Dan krijg je ook minder discussie
over de kalenderleeftijd. Hoger opgeleiden treden later toe tot de
arbeidsmarkt en moeten dan sowieso langer doorwerken indien ze een maximale
uitkering wensen. Etc.

Ik snap niet waarom al die zogenaamde liberalen de verzekeringskant van
aanbod-vraag helemaal vergeten en louter calvinistisch zeuren over
kalenderleeftijden... Zijn het toch fetisjisten? Kom op heren van D66, denk
eens gewoon kapitalistisch (of marxistisch, want dat is in dit geval
vrijwel hetzelfde): zie een pensioen als een contract i.p.v. als (nood)lot...

hv,u
-----