Herstel de democratie !!, was Re: Ratten schofferen (opnieuw) fatsoensnormen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Jul 18 11:11:02 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De partijdemocratie is kern van de ziekte. Je ziet het in onze eigen
partij. Middelmatigen worden  naar boven gedreven (door elkaar!), de
originelen, kritischen, intelligenten en onafhankelijken van geest
worden naar de zijsporen gebonjoerd. Door een bestuurdersachtig
netwerkje van vrienden aan de top van de partij. Het begint al in de JD.
Daar worden de banden gesmeed die later strategisch worden uitgespeeld
in de interne partijpolitiek.  De krullenjongens (Thom, Boris en Roger
als gezichten), de JD-maffia (Ham etc), de Leidse Bende (AP en
consorten) en Opschudding (LvdL etc) waren de opvallendste van deze
netwerkjes. Die elkaar ook weer onderling naar het leven staan, zo is
het wel.
Individuen hebben geen kans in dit interne corporotistische wereldje dat
politieke partij heet. In de PvdA hetzelfde liedje. En de VVD, het CDA
en de andere partijen. Nederland lijdt schade onder dit systeem. Echte
vertegenwoordigers van het volk komen niet door de muur heen die Den
Haag om zich optrekt. Je moet dat doen via een partij, en dus via het
corrupte ons-kent-ons systeem. Daar val je dus af als je niet wenst mee
te doen, en slechts voor de inhoud gaat. Een duivelse cirkel.
Inhoud is niet zo vreselijk belangrijk. Het gaat erom wie je kent, en
welke netwerken je onderhoudt. Inhoud komt pas veel later, en wordt
aangepast aan de toevallige opportuniteiten binnen en rond de netwerken.
De Waddenzee-tournure is er een mooi voorbeeld van. Uruzgan ook. En bij
de PvdA de Iraq-pirouette.
Wat de doen (vroeg Lenin)?
Ook hier geldt: in NL zal zich nooit een omwenteling voordoen. De
verandering moet uit het buitenland komen . Een bezetting of zoiets. Of
een revolutie tot aan onze landsgrenzen. Of een wereldwijde beweging van
vernieuwing en opstand, zoals in de sixties.  De conserverende, op
zelfbehoud gerichte krachten binnen de clubs die in het NL aan  het
bewind zijn, zijn te sterk. Zoals Henk terecht zegt: een parlement zal
zich nooit opheffen, daarvoor zijn de belangen te groot. een partij zal
zichzelf nooit opheffen, daarvoor zijn de belangen te groot.
Mijn eigen oplossing: ik wil er geen reet mee mee te maken hebben. Ik
ben onpasselijk geworden van de bestuurders die met liegen, draaien en
manipulaties bezig zijn met hun eigen baantjes, inkomsten en
aandachtstrekkerij.
Basta.
Ik ben weer gaan leven.