Obama on foreign policy

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Jul 16 11:01:07 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid Oto schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Wat is je standpunt nu, nu je Marxist bent?
Ik ben geen Marxist. Ik ben geen ekele -ist. De analyses van Marx
spreken me hier en daar wel aan, that's all. Een wakkere geest, onze
Karl. Maar Henk heeft gelijk: in zijn naam zijn teveel mensen over de
kling gejaagd, opgehangen, doodgeschoten, in  kampen ondergebracht, gek
verklaard, gedeporteerd, ontworteld, verkracht. Nee, een Marxist kan ik
mezelf niet noemen, wel iemand die de analyses van Marx voor een deel
kan volgen.

En wb de oorlog in Afganistan: we horen daar niet te zitten. De Talibaan
zin verschrikkelijke mensen, en het liefst zie ik ze gedecimeerd, maar
het is ons land niet. We hebben het recht niet daar mensen neer te
schieten en oorlog te voeren. Dat hadden we ook niet in Vietnam, en ook
niet in Iraq.