Obama pleit voor executie van Bin Laden

Antid Oto aorta at HOME.NL
Sun Jul 13 14:30:07 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:
> Ook hierbij maken nuances weer al het verschil. Obama is tegenstander
> van de doodstraf, behalve in zeer speciale gevallen. Ook in Europa
> kennen we die gang van zaken: Mussert is ter dood gebracht na WO II, in
> een land dat geen doodstraf meer kent. En denk aan de Neurenberg-executies.
> Overigens zegt Obama dat Bin Laden het "volle gewicht van de Amerikaanse
> en Internationale Justitie" op z'n nek moet krijgen. Dat betekent geen
> doodstraf zonder justitieel proces, als ik me niet vergis.

Bill Clinton al gaf de opdracht om Bin Laden te liquideren zonder vorm
van proces. Dat is nog steeds van kracht. Bij Obama zal dat ook het
geval zijn.

Overigens als de Neurenberg standaarden van toepassingen zouden zijn
op de post-WOII VS presidenten dan zou elk van hen ook de doodstraf
moeten krijgen (Chomsky).