Obama pleit voor executie van Bin Laden

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Jul 13 14:01:11 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ook hierbij maken nuances weer al het verschil. Obama is tegenstander
van de doodstraf, behalve in zeer speciale gevallen. Ook in Europa
kennen we die gang van zaken: Mussert is ter dood gebracht na WO II, in
een land dat geen doodstraf meer kent. En denk aan de Neurenberg-executies.
Overigens zegt Obama dat Bin Laden het "volle gewicht van de Amerikaanse
en Internationale Justitie" op z'n nek moet krijgen. Dat betekent geen
doodstraf zonder justitieel proces, als ik me niet vergis.

Citaat: