Obama pleit voor executie van Bin Laden

Antid Oto aorta at HOME.NL
Sat Jul 12 10:57:03 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eens te meer het bewijs dat Obama van het hard-rechtse kamp is:

--
Obama pleit voor executie van Bin Laden
Uitgegeven: 12 juli 2008 07:36

WASHINGTON - De Amerikaanse presidentskandidaat Barack Obama wil dat
terroristenleider Osama bin Laden geëxecuteerd wordt als hij ooit
levend in handen van de Verenigde Staten komt.

Dat zei de Democratische senator uit Illinois vrijdag in een interview
met CNN.

Straf

Obama stelt dat het brein achter de aanslagen van 11 september hoe dan
ook door de VS moet worden gestraft. "Ik ben geen pleitbezorger van de
doodstraf", aldus Obama.

"Ik vind dat een dergelijke straf voorbehouden moet blijven aan de
meest afschuwelijke misdaden."

De daden van de leider van terreurnetwerk al-Qaeda vallen volgens
Obama in die categorie. "Ik denk zeker dat het beramen en plannen van
de dood van drieduizend Amerikanen een dergelijke aanpak rechtvaardigt."

De Republikeinse kandidaat John McCain beloofde reeds Bin Laden te
willen vervolgen.

(c) ANP