De Sleutels van Herakles

Fri Jul 11 11:44:14 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>Ik weet niet of layouters geinspireerd door hun kennis van geschiedenis
>bij toeval Herakles c.s. gebruiken bij hun layout van die wet poortwachter.

 Is dat een tekstverwerker programma ?
 Zou wel leuk zijn... maar die kant moet je niet opgaan.

>Wel weet ik dat intelligente mensen die zaken doorhebben (...) zoveel
>mogelijk worden buitengesloten, van informatie, uitnodigingen voor
>bijeenkomsten, enz.

 Verbaast me niets. Wie slim is, doorziet alle trucjes.

 Maar het is wel lastig. Ik heb voortdurend alle mythes doorzien. Maar ik
 liet me daarbij leiden door de reden waarom het niet kon kloppen. En daar
 gaat het helemaal niet om. Het gaat niet om het verhaal, het gaat om de
 setting van het verhaal. Om het decor, om de personages. En die zijn altijd
 *dezelfde*. Het is in het geheel niet progressief, het is zo conservatief
 als ik weet niet wat. *Er verandert nooit wat.*

 Enfin, ik heb inmiddels zoveel hints gegeven wie Herakles is - wie het nu
 nog niet ziet... Laatste hintje: Mercurius, de zogenaamde beschermer van
 Herakles, heeft iets met spiegels...