Garmanbozia: De Sleutels van Herakles

Mon Jul 7 10:32:36 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eerder had ik het hier over 'sleutels' en 'clues' om Vrijmetselaars-
raadsels op te lossen (die sleutel vindt men geborduurd op Vrijmetse-
laars tableaus, trouwens). Inmiddels weet ik de naam van dit soort
sleutels (serendipiteit, trouwens): het gaat over de,
   allusie
   http://nl.wikipedia.org/wiki/Allusie
Meer bij Wikipedia,
   allusion
   http://en.wikipedia.org/wiki/Allusion
Ja, hier staat inderdaad het 'all' van Mercurius. Om het geheel te zien,
moet men het *verborgene* erbij halen. Kwestie van alchimie en verlich-
ting.

Laten we dat meteen maar eens doen...

De Romeinse Herakles heet,
   Hercules
en daar staat, met de 'l' een raadselachtig stapje naar voren,
   Her clues
Oftewel:
   De sleutels van Isis
De Griekse Isis is Hera en die stelde Herakles continu op de proef.
Herakles moest in zijn Werken de sleutels vinden om uiteindelijk God te
worden. Daarna mocht hij huwen met Hebe, dochter van Hera en Godin van
de Eeuwige Jeugd, en wonen op de Olympus.

De sleutel had het slot gevonden.