Flip-flop: Obama wijzigt mogelijk Irak standpunt

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Jul 4 18:53:45 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid, eea ligt zeer gevoelig in de VS. Uiteraard verwijt hij de
soldaten zelf niks, zij voerden slechts beleid uit. Zo gaan we in NL
toch ook met onze jongens om....?

De speech ging niet over Irak, maar als je goed luistert bekritiseert
hij de algemene houding in de VS van na 9/11 keihard. Iedereen met een
afwijkend standpunt is door de Republikeinen en het gros van de
Democraten (inclusief Hillary) weggezet als 'unpatriotic'. Daar ging
die speech over. En daar kreeg jij meerdere keren de handen voor op
elkaar.

Dit is een fundamenteel andere benadering. Democratische vernieuwing
die hard nodig is in de VS. Jammer Antid, geen one-liner, dus het
haalt de massamedia en nu.nl niet, maar daarmee niet minder
belangrijk.

Groeten,
Mark Giebels