Flip-flop: Obama wijzigt mogelijk Irak standpunt

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Jul 4 15:57:25 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Typisch Obama. Niet dogmatisch, altijd eerst diverse relevante
opvattingen serieus nemen, en dan vanuit de eigen afweging een lijn
uitzetten. En die lijn bevalt me eerlijk gezegd meestal wel. Net als
zijn manier van redeneren. Dat is ook de belangrijkste reden van mijn
vertrouwen in de man. Alleen dat al is 'change' voor de Amerikaanse
politiek. Op FoxNews hoor je de hele dag niets anders dan
'flip-flopping'; zij hebben het dan ook niet begrepen, evenmin als
Antid Oto (zie subjectregel). We kunnen slechts hopen dat de
meerderheid van de Amerikanen er wel in gaat geloven...

Hij is dan ook de beste man om de koers van de VS in Irak, maar ik
hoop zelfs in het hele midden oosten en de rest van de wereld langzaam
maar zeker te verleggen. Clinton nam vastgeroeste posities in en
McCain doet dat uiteraard ook. En vergeet niet zijn erfenis als POW.
Die man is jaren gemarteld in Vietnam. Je wil niet weten wat dat met
je doet. Een groot risico om zo'n man aan het eind van zijn leven
verantwoordelijk te maken voor de veiligheid van de wereld.

Groeten,
Mark Giebels