diep gezonken

Wed Jul 2 12:19:57 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder,
>Tjerk, ik mis een argument.
>Kennelijk vind jij zo'n begrafenis een goed idee en Nekschot een grappige man.

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Nee, dat zegt hij niet. Stropop.

 In zekere zin: inderdaad.

 Probleem is dat er geen argumenten in staan. Ik kan dan of niet reageren
 (zonder meer het verstandigst) of er een draai aan geven teneinde iets
 toe te voegen aan hetgeen ik eerder opmerkte (en dat deed ik).

 Ik koos als draai een verklaring waarom Tjerk iets opmerkte over mij zonder
 daarbij op iets in te gaan. Het ligt dan voor de hand haar in het onderwerp
 te zoeken. Kennelijk heeft Tjerk daar iets mee. Da's geen onlogische onder-
 stelling, wat zou het anders kunnen zijn ?

 Kijk, als mensen zouden kunnen aantonen dat ik ergens een foutje maak, dan
 heb ik daar geen moeite mee. Maar in plaats daarvan verdedigen critici van
 mijn opmerkingen impliciet datgene dat ik ontmasker. Dat geeft te denken.

 Benoem een door mij begane fout of benoem een alternatieve verklaring (dat
 kan immers ook). Waarom verdedigen de Jonge Democraten Nekschot/GeenStijl/
 Opinio op een dag waarop Sirius achter de Zon vandaan komt en waarom doen
 ze dat uit naam van de dochter van Hera (Isis), van Sirius ? Gisteren was
 het ook nog eens de 'Dag van de afschaffing van de Slavernij' en dat gaat
 nota bene over *precies dezelfde dochter*. Het is daarmee geen toeval en
 derhalve *moet er een verklaring zijn*...

 Wel, ik kan die verklaring dus geven. Die verklaring is idioot maar dat
 zegt niet iets over mij, ze zegt iets over het geloof en de geloofspraxis
 van degenen die zitten te yinyangen met Mercurius en consorten.

 Ik zie gewoon het trucje, meer niet.

 Voorbeeldje: Van de week zag ik in de VPRO-gids dat de 'James Bond'-film
 'The World is not enough' werd uitgezonden. Ik zie dan...
    The World is not enough =
  = De Wereld is geen Ei (heeft Toon Hermans ooit eens in een conference
    verwerkt - het gaat om het Franse woord voor 'Ei', oeuf) =
  = De Wereld is geen Planeet (het Raadsel van het Paasei, denk aan de
    website van Boris van der Ham) =
  = De Wereld is niet 'de' Planeet =
  = Mercurius
 En,
    The World is not enough =
  = Er is een wereld naast de materiele wereld =
  = Er is een spirituele wereld =
  = De Spirit is Mercurius (zo heet het Vlaamse D66, trouwens: Spirit).

 Ik zie zoiets nu in een fractie van een seconde. Ik besef tevens dat de
 'Globalisering' en 'Global warming' *over precies hetzelfde* gaat. Het
 is daarmee geen onschuldige grap of zo - want in het laatste geval gaat
 het om het opleggen van dwang aan en afpersing van de Mensheid. Da's wel
 iets anders dan een dom 007-filmpje.

 Vroeger zag ik het niet en ik begrijp daarom best dat anderen het niet
 zien (temeer daar het de bedoeling is dat ze het niet zien). Maar het
 is *wel* wat er staat. Ik zie beslist geen spoken maar anderen houden
 hun mede-mensen ernstig voor de gek en die lopen er vervolgens *met open
 ogen* in. Ze mogen niet weten wat er gebeurt, ze mogen niet eens weten
 wat ze zelf *denken*. Hoezo 'vrijheid' ?

 En tegen dat laatste kom ik in opstand.
 Tegen niets minder dan dat.