Rookverbod

Tue Jul 1 16:57:31 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ken alleen situaties van mensen die met respect met elkaar omgaan,

Ik mijd dan ook mensen en de meeste Nederlanders
die hun wil aan anderen willen opleggen
i.p.v. te zorgen dat niemand last van anderen heeft.

Vaak wordt binnen niet gerookt, of niet overal,
problemen zijn er nooit.
De grote horeca hadden allang moeten inspelen
op behoeften van mensen,
niet alleen rookvrij en deels met rook,
maar ook niet overal lawaai
en gratis uitplassen wat je betaald opdronk.

Op werk zijn bedrijven ook in staat, en personeel,
problemen van overlast te vermijden.
Helaas verbeidt regelgeving inmiddles oplossingen,
tot in het absurde.

Schiphol verliest en gaat meer overstappers en binnenlandreizigers
verliezen, omdat die oliedomme overheid-aandeelhouder
niet zorgt dat Schiphol als andere luchthavens in Europa
zorgt voor rokersfaciliteiten zoals er ook wc's etcetera zijn.
Makkelijk op te brengen van de zogenaamd belastingvrije verkoop,
want wat normaal aan accijns betaald wordt over tabak
gaat grotendeels op de luchthaven ook naar de staat als aandelhouder.
Maar zelfs zonder die opbrengst uit verkoop van tabak,
haal je met een paar procent meer reizigers je faciliteiten er dik uit.

Fritz van Rikxoort