Rookverbod

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jul 1 01:34:13 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz, ik heb de indruk dat je het rookverbod niet steunt.
Zelfs ietwat bagatelliseert.

Edoch. Roken is een gore verslaving. Het is absurd dat deze
kankerverwekker als iets moois wordt neergezet door reclame en/of
rokersclubs. Maar waar de mens in vrijheid zichzelve mag vernietigen, is
het bij roken ernstiger: de roker vernietigt mede zijn onschuldige
omgeving. Zoals een handgranaatverslaafde (ik eet handgranaten, want ik
ben man van de wereld) de dingen voor zijn genot bij voorkeur waar
anderen bij zijn tot ontploffing brengt. Zodat die lekker mee het graf
ingaan. Ik dood, jij ook dood.
Zelfmoordterrorisme, dat is wat roken is. Anderen meeslepen je graf in.

God wat kan ik me ergeren aan die klootzakjes en klootzakinnetjes die
autistisch voor zich uit paffende mijn bronchieën meesleuren met hun
kwaadaardige gewoonte. Die stinkende, verstikkende sigarettenrook die je
overal maar moet inademen, omdat de dames en heren zo "vrij" willen zijn
om hun behoeften uit te leven overal waar andere mensen zijn.

Roken is vanaf vandaag verboden in de horeca.
Haleluja. Een zegen. Eindelijk kan ik weer VRIJ ademhalen in een café of
restaurant.