D66 heeft geen enkele reden van bestaan meer?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jan 25 09:36:37 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 24-01-08 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
>  Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>,
>
>  Op de site van D66-Eindhoven werd zelfs *opgeroepen* om blanco te
>  stemmen ! Die lui zijn zo gek als een deur...
>
>  Zelf zou ik Rob van Gijzel gestemd hebben. Da's een twijfelaartje
>  en dat mag ik wel. Hield z'n rug recht in de nasleep van de Bijlmer-
>  ramp daar waar menigeen zat te liegen en bedriegen... Mensen als
>  van Gijzel hebben we in dit land hard nodig - maar D66 stemt *blanco*.

Als protest op, zo begrijp ik.

D66 draagt ´de gekozen burgemeester´ zelf al niet (meer) erg
daadkrachtig uit. Daar zou de nadruk op moeten liggen, lijkt mij. Een
blanco stem is dan ook een geen middel in een toch al benarde positie.

En tja, als het D66 boegbeeld ´gekozen burgemeester´ - nu zelf
burgemeester -  zich negatief in de strijd werpt ... en dat voor een
Pfda snol, die zelf burgemeester was, nu minister en als bestuurder
(een voor haar partij politieke standpunt) politiek bedrijven tot haar
hoofdtaak ziet?!
Smalend uithaalt zelfs dat de gekozen burgemeester nu toch van de baan
is?! Alweer politiek bedrijvend, maar niet door hebbende dat het
tevens het failliet inhoud van ons aller democratie.
De minachting -van deze Pfda bestuurder- tot de burgers in dit land
die verandering wensen, er naar snakken zelfs, spreekt boekdelen.

In Den Haag intussen betutteld (in het geheim zelfs) de gemeenteraad
ene J v Aartsen tot burgemeester van alle Hagenezen. Kan het
dictatorialer, en dat in een democratie?
Zonder zelfs maar enige vorm van inspraak dwingt men in het Haagse, de
bevolking een burgemeester te aanvaarden/op. Zonder enige vorm van
transparantie ook - en dus nergens op af te rekenen (nota bene)
-misleidend- vertrouwenscommissie genoemd.  Over welk vertrouwen heeft
men het dan?

Een ziekelijke cultuur ... in en in triest.

Henk Elegeert